Ondernemend, betrokken, nieuwsgierig en hoger opgeleid. Ook VVAO-dna?

VVAO-Blokjes-3884

De VVAO is een internationaal kennisnetwerk van hoger opgeleide vrouwen, gericht op positieverbetering en een leven lang empowerment. De VVAO inspireert, opent deuren, professioneel en persoonlijk en zet zich in voor inclusiviteit, gelijkwaardigheid en verbinding.

Ondernemend, betrokken, nieuwsgierig en hoger opgeleid. Ook VVAO-dna?

De VVAO is een internationaal kennisnetwerk van hoger opgeleide vrouwen, gericht op positieverbetering en een leven lang empowerment. De VVAO inspireert, opent deuren, professioneel en persoonlijk en zet zich in voor inclusiviteit, gelijkwaardigheid en verbinding.

Onze Amersfoortse Pauline Hendriks, lid van Hoofdbestuur VVAO, portefeuille Marketing en Communicatie, doet verslag van haar rol op de ELV van 30 oktober jl.

Lieve dames,

 

Wat was het leuk om de nieuwe plannen te presenteren als HB-lid. Best spannend, maar ik voelde mij wel gesteund door diverse leden door hun positieve reacties.

 

Als HB kennen we een aantal uitdagingen. Zo hebben wij (als gevolg van de urgentie van het ledenaantal en de nieuwe wetgeving Wet Bestuur Toezicht en Rechtspersonen) ons ten doel gesteld een transparant bestuur te zijn met hart voor de VVAO.

 

De afgelopen jaren is de VVAO heel naar binnen gericht geweest. Dat is niet handig als je nieuwe leden wil werven en mee wil doen met discussies op niveau over “vrouwenzaken” zoals gelijke beloning, financiële onafhankelijkheid, diversiteit op de werkvloer en in besturen, etc.. Het aantal leden is fors gedaald en de gemiddelde leeftijd stijgt. Als we niets doen zijn we straks een vereniging met heel weinig leden en heel veel geld. Tijd voor actie!

 

Natuurlijk is het fijn als iedereen via haar eigen netwerk leden werft. Vooral blijven doen! Maar de daling van de ledenaantallen leert ons dat dit niet genoeg is. Daarom heb ik een plan gemaakt om nieuwe leden te werven. Het staat al op de website bij de stukken ELV 30 oktober. Neem vooral verder een kijkje op de vernieuwde site!

 

Het tweede doel van marketing en communicatie is het zichtbaar worden van de VVAO. We moeten er weer toe doen. Eigenlijk moet elke hoogopgeleide vrouw denken: daar wil ik bijhoren. Het O-leuk effect waar Ivonne zo mooi over schrijft. Maar ook het O-goed!

 

Het derde punt betreft de interne communicatie. Er is enorme behoefte aan een interne nieuwsbrief. The VVAO Post is vooral extern gericht; deze wordt verstuurd naar alle stakeholders. De interne nieuwsbrief is bedoeld voor interne mededelingen. Om alle mailings goed te laten verlopen op een AVG-juiste manier gaan we hiervoor een nieuw mailprogramma inrichten. Het zal ook gebruiksvriendelijker zijn dan het huidige systeem. Ook zal voor het HB een systeem komen om beter bestanden te delen en te ondertekenen, want dat gaat nu ook niet zo efficient.

 

De afgelopen maanden is het HB hard aan het werk geweest om de doelen te realiseren. Het kan dus zijn dat sommige dingen niet goed lopen, en dat je soms langer moet wachten op zaken, die heel gewoon lijken. Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt. Gedoe is niet nodig. Input is fijn, maar houd er rekening mee dat wij dit, net als alle andere bestuursleden van de afdelingen,  vrijwillig doen. En houd de regels van communicatie in je achterhoofd: niet mailen, appen als je geemotioneerd bent. En verwacht niet meteen antwoord. Soms moet je gewoon even wachten. Stuur ook je verzoek naar de juiste persoon; kijk hiervoor op de website!

 

Pauline Hendriks


Schrijf je in voor 'The VVAO Post'

Uw e-mail

Snel naar
Home
Over VVAO
Afdelingen
Agenda
Nieuws
Privacystatement
Cookie statement

Contact
VVAO Kantoor 
Moerbeilaan 8
1231 BM Loosdrecht
kantoor@vvao.nl

© 2022 V.V.A.O.. ALL RIGHTS RESERVED